Aquest dissabte 25 de gener hem fet la primera sortida oficial d’aquest any, hem anat al Baix Camp, a l’Albiol, situat sobre la cinglera de Galofré, encaixat per la plana del Camp i els darrers contraforts de les Muntanyes de Prades.

Al arribar a l’Albiol ens trobem amb uns caçadors que preparen una batuda, els hi preguntem per on transitaran, però, per sort ells van per una altra zona. Després de reservar lloc per dinar al restaurant del poble iniciem la caminada. Sortim de la Plaça Sant Miquel, davant de l’església i seguim el PR C 20 que va als Cogullons. Davallem per l’obaga del Coster de les Carabasses per un camí amb trams encara empedrats, creuem el Micanyo, que avui porta bastant cabdal, per iniciar l’ascens cap al Mas de Vilella i després a l’ermita de les Virtuts. Aquesta penjada sobre una feixa de roca que sobresurt de la serra i ens ofereix unes espectaculars vistes sobre la Vall del Riu Glorieta, lloc on aprofitem per fer un mos.

Continuem en direcció al Mas de Tinet fins als peus de la cinglera, on agafem el corriol que puja escarpat tot fent llaçades cap a la Serra del Pou pel Grau de Malpàs, amb vistes de Mont-ral  i, continuem pel Comellar del Bosquetà. Anem cap a la capçada de la Serra, on hi ha el pou que dona nom a la serra, un clot circular, envoltat de pedra que servia per abeurar el bestiar. Ens atansem fins al fins al Portell del Maseter, un rocam que sobresurt per sobre del cingle del Ras del Roig i ens regala unes espectaculars vistes de l’Albiol i el Camp de Tarragona, llàstima que avui amb el  dia emboirat i ennuvolat, no s’aprecia tota la seva magnitud. Seguim la nostra ruta pel camí del Pla del Pou i després pel camí de l’Artiga del Mill, tot un passadís entre alzines, boix, molsa i algun pi, fins arribar a la Placeta del Pi on hi ha una cruïlla de camins. Nosaltres agafem el camí de la Mussara per anar a buscar el Grau de l’Estelada, que davalla als peus de la serra amb vistes espectaculars. I en forta baixada arribem al mas Nou, on agafem el camí de Mas Vidal per retornar a l’Albiol.