Per la sortida senderista d’aquest mes, hem anat a caminar pel Pallars Jussà, al municipi de la Conca de Dalt format per dotze nuclis. Nosaltres anem a un d’aquests nuclis, Rivert, poble d’aspecte medieval arrecerat sota una paret de roca, amb una bonica font i un bonic salt d’aigua que feia funcionar un antic molí.

Deixem els cotxes a lo Barri de Rivert i comencem a caminar per la pista de la serra de Sant Salvador que puja per la costa pelada en direcció Toralla. Abans d’arribar a Toralla trobem les restes d’una premsa d’oli, malauradament en un estat deplorable. A Toralla pugem al coll del mateix nom, on hi ha un mirador amb vistes espectaculars de la vall de Serradell. Un cop hem gaudit de les vistes pugem cap al Turó de la Mola Mora per anar a buscar el corriol que ens porta fins la cova de Toralla. Després de creuar el torrent el camí s’enfila fins la cova. La cova té dos cavitats i va ser assentament prehistòric Des de l’entrada de la cova hi ha unes bones vistes de Serradell. Aprofitem el bonic i fresc indret per esmorzar.

Retornem al corriol que havíem deixat i que ens porta a l‘Arreposador, on hi ha l’agulla, el voltegem, tot seguit anem carenejant amb bones vistes de les dues valls. Arribem a l’ermita de Sant Salvador, petita ermita restaurada i enlairada sobre un dels cims de la serra. Continuem carenejant tot veien els sensacionals espadats de l’obac de Serradell.

Passem per la falda de Roca Palomera,  cim més prominent de la Serra de Sant Salvador, és un pollegó rodejat d’espadats. En aquest punt ja comencem a sentir el cansament. Enfilem l’última pujada fins arribar a la roca Espatllada. Per fi comencem a baixar en descens sostingut pel Serrat de la Rebolleda fins arribar al turó que domina el poble, on hi ha l’antiga capella del castell de Rivert. Per escales i carrerons costeruts baixem al poble, és tard i no podem entretenir-nos en visitar els bonics racons de Rivert.

Hem tingut un dia fantàstic i solejat, amb molt bones vistes durant tota la ruta.