El dissabte dia 9 de novembre, el CIM va fer la típica sortida de tardor a una fageda, aquest any el lloc escollit va ser la fageda de la Grevolosa a la comarca d’Osona, propietat de la Generalitat. Un impressionant paratge natural amb exemplars de faig de més de 200 anys, un indret d’una bellesa sensacional, on gaudir de la calma i la tranquil·litat, delectant-nos amb el magnífic espectacle dels boscos caducifolis a la tardor amb la seva singular variació cromàtica.

Deixem els cotxes al marge de la carretera, en un revolt de la BV-5224, poc abans d’arribar a la Collada de Bracons, d’on agafem un sender que baixa a la riera de Bracons, on trobem un pal indicatiu de la Grevolosa. Seguim per la Baga de les Eugues passant per una primera fageda, que ja comença a deixar-nos bocabadats amb el magnífic espectacle d’aquest tipus de boscos. Arribem a l’esplanada de l’ermita de Sant Nazari, on hi ha uns roures centenaris i condicionat per fer picnic.

Des d’aquí ens dirigim a la Grevolosa on gaudim de un gran nombre de faigs monumentals, seguim les marques del GR 151, que ens porten fins al collet de la Grevolosa, i després al Coll de Bracons, punt al límit d’Osona i la Garrotxa. Com és força habitual en aquest punt està a petar de cotxes. Continuem pel GR que s’enfila per un talús i anem ascendint vorejant la roca del Corb. Trobem el pal indicador que ens assenyala el corriol que puja als Tossells, aquí deixem el GR, el corriol ascendeix primer suaument i, abans d’iniciar la canal que puja als Tossells decidim fer una parada per esmorzar gaudint d’unes bones vistes. Al acabar ens enfilem per la canal al vessant del Puig Tossell, fent grimpades per diferents passos equipats. Les vistes des del Tossell xic són espectaculars, per lo que, decidim pujar al Tossell gran malgrat que per seguir la ruta prevista ens cal desfer aquest tros de camí.

Ens dirigim a la Collada de Sant Bartomeu per una fageda encatifada de fulles, amb molta pendent i relliscosa pel fang de les últimes pluges, fet que condiciona l’estabilitat vertical a més d’un. Un cop a la Collada de sant Bartomeu, agafem el corriol que flanqueja el vessant sud de la serra de Curull per un encisador bosc de faig, boixos i avellaners.

Passem pels colls de la Gallina, de la Foradada i de Joan fins arribar al collet de la Coma, des d’on pugem al Puig de l’Àliga, el millor mirador de la serra de Curull. Retornem al collet de la Coma per anar a buscar el camí de Baulella, passem per l’abeurador de la Baulella fins a retrobar la carretera on tenim els cotxes .