La Foradada del Montsià

Montsià
Excursionisme
Dificultat: 5

Al sud de les Terres de l’Ebre, hi trobem una serralada d’alçària moderada, però que, per la seva proximitat a la línia de costa, adquireix  una prominència extraordinària, que fa que sigui un mirador privilegiat, únic, del delta de l’Ebre.

Ens desplaçarem al parking del Coco d’en Jordi a Sant Carles de la Ràpita. Agafarem el sender que va a la Moleta de Fredes o del Castell, que ens portarà en contínua pujada fins a lo Palleret, primer mirador del dia. Continuarem pujant fins a La Foradada, on quan ens cansem de fer fotos esmorzarem.

Llavors farem un tram de l’emocionant i espectacular carena de la Serra de Montsià, fins al baixador del Mas de Comú on agafarem el GR 92. Seguit el GR 92 arribarem al Portell i poc desprès a l’enrunat Mas de Matarodona.

D’allí, una bonica baixada per un magnífic bosc d’alzines, que sense cap dificultat, ens portarà fins a la font de Burgar i a l’aparcament de l’inici. Tot plegat, 10,1km, 626 metres de desnivell acumulat i unes 4h de camí… parades a part!

Mapa topogràfic de la sortida